Home »
သုတက႑
» ျမန္မာႏိုင္ငံ၏အသြင္ကူးေျပာင္းေရး အာရွဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဘဏ္ အစီရင္ခံစာ
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ႏုိင္ငံေရးစီးပြား ေရးအရ အထီးက်န္ႏိုင္ငံအျဖစ္ ႏွစ္ ေပါင္း ၅ဝ ခန္႔ရွိခဲ့ရာမွ ယခုေဖာက္ ထြက္လာခဲ့ၿပီ။
လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ား စြာကေဒသအတြင္းရွိ တိုးတက္မႈျမင့္မား ကာ အသြင္ကူးေျပာင္းေနၾကေသာ ႏိုင္ငံ မ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသကဲ့သို႔ ျမန္မာသည္ လည္း ရဲဝံ့ေသာ ေျခလွမ္းသစ္ေတြကို လွမ္းေနသည္။ ကုန္သြယ္မႈအတြက္ တံခါးဖြင့္ေပးျခင္း၊ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ ႏွံမႈကိုအားေပးျခင္း၊ ေငြေၾကးက႑ နက္ ႐ႈိင္းေစရန္ျပဳလုပ္ျခင္းတို႔ကိုေတြ႕ရသည္။ ေဒသအတြင္း၊ တိုးတက္မႈလ်င္ျမန္သည့္ သမိုင္းေၾကာင္းကို သိထားျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာသည္ ကာလလတ္၊ ကာလရွည္ ရည္ မွန္းခ်က္မ်ားရရွိေရးအတြက္ အေရး ပါေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ရာ တြင္လမ္းၫႊန္အျဖစ္ အသံုးျပဳႏိုင္သည္။ ကံေကာင္းေထာက္မစြာ အာရွ ေဒသတြင္ စီးပြားေရးတိုးတက္ ဖြံ႕ၿဖိဳး မႈဆိုင္ရာ သင္ခန္းစာမ်ား အလ်ံပယ္ရွိ ေနသည္။ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔ သမၼတႏုိင္ငံ၊ အင္ ဒိုနီးရွား၊ မေလးရွား၊ ထိုင္း၊ ဗီယက္နမ္ ႏွင့္မၾကာမီက ကေမၻာဒီးယားႏိုင္ငံတို႔ကို ၾကည့္လွ်င္ တုိးတက္မႈႏႈန္းျမင့္မားသည့္ ကာလအတြင္း ႏွစ္စဥ္ေျခာက္ရာခိုင္ႏႈန္း မွ ၁ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းအတြင္း တိုးတက္ခဲ့ၾက သည္။ ဆယ္ႏွစ္အတြင္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါး မႈကို တစ္ဝက္ခန္႔ ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ခဲ့သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ အတြင္း တစ္ႏွစ္လွ်င္ ပ်မ္းမွ် ခုနစ္ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ရွစ္ရာခိုင္ႏႈန္းတိုးတက္ကာ ၂ဝ၃ဝ ျပည့္ ႏွစ္တြင္ တစ္ဦး က်ပ္ဝင္ေငြေဒၚလာ ၂ဝဝဝ မွ ေဒၚလာ ၃ဝဝဝ အထိျဖစ္လာ ႏိုင္သည္။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံႏွင့္ တစ္ႏိုင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳး မႈအေတြ႕အႀကံဳ တူညီျခင္းမရွိပါ။ ထူး ျခားသည့္ သမိုင္းေၾကာင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ျပည္တြင္းေရးႏွင့္ လက္ရွိ ႏိုင္ငံတကာ ပတ္ဝန္းက်င္တို႔၏ ပံုသြင္းမႈကိုခံရသည္။ သို႔ေသာ္ အျခားေအာင္ျမင္ေသာ ႏိုင္ငံ မ်ား၏အေတြ႕အႀကံဳမွ အေရးပါေသာ သင္ခန္းစာမ်ားကို ရယူႏိုင္သည္။ ပထမ အခ်က္အေနျဖင့္ ထိေရာက္ေသာ ႏိုင္ငံ အဆင့္စီးပြားေရးစီမံခန္႔ခြဲမႈျဖင့္ ေငြေဖာင္း ပြမႈႏႈန္း နိမ့္က်တည္ၿငိမ္ေစရန္ ေဆာင္ ရြက္ရမည္။ ဒုတိယအခ်က္အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ျပည္တြင္းစုေဆာင္းမႈျမင့္မားရန္လိုသည္။ တတိယအခ်က္အေနျဖင့္ စိုက္ပ်ဳိးေရး က႑သည္ အေရးႀကီးသည္ မွန္ေသာ္ လည္း ထုတ္လုပ္မႈစြမ္းအားျမႇင့္တင္ေရး၊ ပို႔ကုန္ျမင့္မားေရး၊ အလုပ္အကိုင္အခြင့္ အလမ္းမ်ားဖန္တီးေရးတို႔အတြက္ စက္မႈ ႏွင့္ဝန္ေဆာင္မႈက႑ကို ဦးတည္၍ စီး ပြားေရးအေဆာက္အအံုပံုသဏၭာန္ေျပာင္း လဲရမည္။ ထိုသင္ခန္းစာႀကီးမ်ားအျပင္ အာရွေဒသတုိးတက္မႈရရန္အတြက္ လူ႔ အရင္းအႏွီးအတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ၊ စြမ္း ရည္ျမင့္ အေျခခံလမ္းပန္းဆက္သြယ္ ေရး၊ ခိုင္မာေသာ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္းစည္း ကမ္းႏွင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ လူမႈေရး တည္ၿငိမ္မႈ သယံဇာတမ်ား ခြဲေဝရာ၌ ေစ်းကြက္ယႏၲရားကိုအသံုးျပဳမႈမ်ားလည္း လိုအပ္သည္။ ျမန္မာ့ အသြင္ကူးေျပာင္းမႈသည္ ကမၻာ့စီးပြားေရးအခင္းအက်င္း၊ အေျခ ခံကစၿပီး၊ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား၊ ေျပာင္းလဲ သည္အခ်ိန္ႏွင့္ ႀကံဳႀကိဳက္ေနသည္။ မၾကာေသးမီကျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ဘ႑ာ ေရးအက်ပ္အတည္းသည္ ကမၻာ့စီးပြား ေရးအေလးသာမႈ အေနာက္မွ အေရွ႕၊ ေျမာက္မွေတာင္သို႔ ေရြ႕သြားေသာ ပံုမွန္အေျခအေနသစ္ (ၿနတ ၿသမာေူ) ကိုျဖစ္ေပၚေစသည္။ဤအခင္းအက်င္း အေျပာင္းအလဲသည္ အာရွ၏ စီးပြား ေရးအရွိန္အဟုန္အေပၚ ႀကီးမားေသာ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈမ်ားကို ျဖစ္ေပၚ ေစသည္။ အာရွသည္ ကမၻာစီးပြားေရး တုိးတက္မႈ၏ ဗဟိုခ်က္အသစ္ျဖစ္လာ ေသာအခါ ေဒသအတြင္း ႏုိင္ငံ အခ်င္း ခ်င္းေပါင္းစည္းေရးသည္ ယခင္က ထက္ပိုၿပီး ထိေရာက္ေသာ တိုးတက္မႈ မဟာဗ်ဴဟာ ခ်မွတ္ႏိုင္ေရးတြင္ အေရး ပါ ေသာ အမယ္တစ္ရပ္ျဖစ္လာသည္။ ျမန္မာႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံမ်ားအေနျဖင့္ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြ စားသံုးရန္အတြက္ အေရွ႕တိုင္းႏိုင္ငံေတြက ထုတ္လုပ္ေပး ေနရေသာ အာရွစက္႐ံုအျဖစ္ကို ေရရွည္ အားကိုး၍ ရေတာ့မည္မဟုတ္ေပ။ အာရွ ေဒသသည္ ျပည္တြင္း ဝယ္လိုအားကို လည္း ေတာင့္တင္းခိုင္မာေအာင္လုပ္ ကာ ျမန္မာကဲ့သို႔ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ အခြင့္အလမ္းသစ္မ်ား ဖန္တီးေပးသကဲ့ သို႔ အခ်ိန္အဆမွ်တေသာ ကမၻာ့စီးပြား ေရး အေဆာက္အအံုျဖစ္ေစရန္လည္း အေထာက္အကူျပဳရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ေဒသအတြင္း စီးပြားေရးေပါင္းစည္းမႈ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔လာလွ်င္ ကုန္သြယ္မႈတိုး ပြားျခင္း၊ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ ႏွံမႈျမင့္မားျခင္းမွတစ္ဆင့္ တိုးတက္မည့္ အလားအလာမ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစပါ သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေဒသအတြင္း တြင္ စီးပြားေရးအင္အားႀကီးႏိုင္ငံ၏ ၾကားတြင္ မဟာဗ်ဴဟာက်က် တည္ရွိ ေနပါသည္။ ထိုႏိုင္ငံမ်ားတြင္ လူဦးေရ ၂ ဒသမ ၅ ဘီလီယံေနထိုင္ၾကသည္။ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသည္ လုပ္အားသံုး ထုတ္လုပ္မႈကို အားကိုးအားထားျပဳ ေနရာမွ တန္ဖိုးျမင့္ထုတ္ကုန္မ်ားကို ေျပာင္းလဲထုတ္လုပ္ေပးၿပီး လုပ္သား မ်ားက ျမင့္မားေသာလုပ္ခမ်ား ေတာင္း ဆိုလာၾကေသာအခါ စက္႐ံုမ်ားကို ျမန္မာႏုိင္ငံအပါအဝင္ အေရွ႕ အာရွႏိုင္ငံ မ်ားသို႔ေျပာင္းေရႊ႕ရန္ ႀကိဳးစားေနသည္။ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ားအသင္း (အာဆီယံ)ႏွင့္ခ်ိတ္ဆက္မႈကို ပိုမိုအား ေကာင္းေစ၍၊တ႐ုတ္ႏွင့္အိႏၵိယ၊ ေတာင္ အာရွႏွင့္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွၾကားတြင္ ေပါင္းကူးေပးႏိုင္ေသာထူးျခားသည့္အေျခ အေနကို အသံုးခ်ကာ၊ အခြင့္အလမ္း သစ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကိုရယူႏိုင္သည္။ အာဆီယံ ကုန္သြယ္မႈ စုစုေပါင္း ၂၆ ရာခိုင္ႏႈန္း သည္ အဖြဲ႕ဝင္ႏိုင္ငံမ်ားအၾကား ကုန္ သြယ္မႈျဖစ္သည္။ အာဆီယံ၏ တ႐ုတ္ ႏိုင္ငံႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈသည္ ၂ဝဝဝ ျပည့္ ႏွစ္က ေလးရာခိုင္ႏႈန္းေအာက္တြင္သာ ရွိရာမွ ၂ဝ၁၁ခုႏွစ္တြင္ ၁ဝ ရာခိုင္ ႏႈန္း ေက်ာ္အထိတက္လာခဲ့သည္။ ထိုကာလ တြင္အာဆီယံအသင္းႀကီး၏ စက္မႈႏိုင္ငံ မ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈသည္ ၅၄ ရာခိုင္ ႏႈန္းမွ ၃၆ ရာခိုင္ႏႈန္းသို႔ က်ဆင္းလာခဲ့ သည္။ ကေမၻာဒီးယားႏွင့္ ဗီယက္နမ္ ႏိုင္ငံတို႔ကို အတုယူ၍ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေဒသခြဲအဖြဲ႕မ်ားတြင္ ပါဝင္ရာမွတစ္ဆင့္ တိုးခ်ဲ႕ႏိုင္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ စီးပြားေရးအသြင္ကူးေျပာင္းမႈတြင္တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယႏွင့္ အာဆီယံသစ္ႏိုင္ငံမ်ား အင္အားႀကီးမားလာမႈကို အခြင့္ေကာင္း ယူႏိုင္ရန္၊ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္စီမံကိန္း မ်ားေရးဆြဲရန္ အခ်ိန္တန္ေနသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ လြတ္လပ္ေသာ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္သို႔ အသြင္ကူး ေျပာင္းရာတြင္ အားသာခ်က္မ်ား အခြင့္ အလမ္းမ်ားကို ရယူအသံုးခ် ႏိုင္သည္။ က်ယ္ျပန္႔ေသာ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးျပဳလုပ္ရန္ တာဝန္ယူထားမႈ ကို သဘာဝစြမ္းအားစုမ်ား ၾ သို႔ေသာ္ျမန္မာႏုိင္ငံအေနျဖင့္ တိုး တက္မႈကိုဟန္႔တားမည့္ အကန္႔အသတ္ မ်ားအႏၲရာယ္မ်ားလည္းရွိသည္။အဓိက ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားမွာ ေစ်းကြက္ ယႏၲရားကို အသံုးမခ်ေသာ ႏိုင္ငံ အဆင့္စီးပြားေရးစီမံခန္႔ခြဲရာတြင္ အား နည္းမႈ၊ မျပည့္စံုေသာ ဘ႑ာေရး အရင္းအျမစ္မ်ား စြမ္းရည္နိမ့္ျပည္တြင္း ေငြစုေဆာင္းရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ၊ အရင္း အႏွီးရရွိႏုိင္မႈ၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အေျခခံျပည့္စံုမႈ၊ လူ႔စြမ္းအား တိုးတက္ ဖြ႕ံၿဖိဳးမႈကို အဟန္႔အတားျဖစ္ေနေစ သည့္မျပည့္စံုေသာ ပညာေရး၊ က်န္း မာေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ျဖန္႔က်က္မႈ မျပဳႏိုင္ျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္။ စိုက္ပ်ဳိးေရးႏွင့္ သဘာဝသယံဇာတ ထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားသည္ ရာသီ ဥတုအေျပာင္းအလဲဒဏ္ကို အမ်ားဆံုး ခံရၿပီး ယခုအခါ ရာသီဥတုေျပာင္းလဲ မႈႏွင့္ သဘာဝေဘးရန္မ်ား၏ ဒဏ္ႏွင့္ အႀကိမ္အေရအတြက္လည္းတိုးပြားလာ ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ အာရွေဒသတြင္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရးအတြက္ တိုးတက္မႈရရွိ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္သာလွ်င္ အထိေရာက္ဆံုး နည္းလမ္းျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ မၾကာေသးမီက ဆယ္စုႏွစ္ မ်ားအတြင္း တိုးတက္မႈႏႈန္း လ်င္ျမန္ ေသာႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ညီညီမွ်မွ် ျဖစ္ေပၚ ျခင္းမရွိသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယားသမၼတႏိုင္ငံႏွင့္ အျခား အံ့ ၾသေလာက္ဖြယ္တုိးတက္ခဲ့ေသာႏိုင္ငံ မ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္၍မရေပ။ မၾကာမီက သာဓကမ်ားအရ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံႏွင့္ တစ္ႏိုင္ငံေဒသခြဲတစ္ခုႏွင့္တစ္ခုေထာင္ စုႏွစ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးရည္မွန္းခ်က္မ်ား ရရွိေရး ႀကိဳးပမ္းရာတြင္ တုိးတက္မႈ မညီမမွ် ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ျမန္မာ ႏိုင္ငံသည္ေထာင္စုႏွစ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ရည္ မွန္းခ်က္မ်ားကို ဦးတည္၍ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ရာတြင္ တုိးတက္မႈမ်ားရရွိ ေနေသာ္လည္း လူေလးေယာက္တြင္ တစ္ေယာက္သည္ဆင္းရဲေနဆဲျဖစ္ကာ အသက္ ငါးႏွစ္ေအာက္ ကေလးသံုး ေယာက္တြင္ တစ္ေယာက္သည္ ကိုယ္ အေလးခ်ိန္မျပည့္ၾကေပ။ ငွက္ဖ်ား၊ အဆုတ္ေရာဂါႏွင့္ ခုခံအားက်ဆင္းမႈ အပါအဝင္အျခားေရာဂါမ်ား၏အႏၲရာယ္ သည္ ေဒသတြင္းရွိ အျခားအာရွႏုိင္ငံ မ်ားႏွင့္စာလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ျမင့္မား ေနဆဲျဖစ္သည္။ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈေလွ်ာ့ခ်ကာ လူ ေနမႈအဆင့္အတန္းျမင့္မားေရးအတြက္ ႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈ ျမင့္မား ရန္လိုသည္။ တစ္ဖက္တြင္ လူမႈစု စည္းေရးခိုင္မာျခင္း၊ လူ႔စြမ္းအားအရင္း အႏွီးမ်ားစုေဆာင္းႏိုင္ျခင္းရွိမွသာ တိုး တက္မႈအရွိန္အဟုန္ေကာင္းမ်ားကိုထိန္း သိမ္းႏိုင္မည္ျဖစ္သျဖင့္ အားလံုး ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္လည္း အေရးႀကီး သည္။ တိုင္းရင္းသားအမ်ဳိးမ်ဳိးရွိေန ျခင္းေၾကာင့္ သဟဇာတျဖစ္ေသာ လူ႔ အဖြဲ႕အစည္း တည္ေထာင္ေရးသည္ အဓိက စိန္ေခၚမႈတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ ျပည္တြင္းႏိုင္ငံေရးႏွင့္ လူမႈေရး တင္းမာမႈမ်ားသည္ မတည္ၿငိမ္မႈမ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစကာ ႀကီးမားေသာ ပဋိပကၡ မ်ားကို ဦးတည္သြားေစႏိုင္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အနာဂတ္ တိုး တက္မႈလမ္းေၾကာင္းသည္ အျပန္ အလွန္အေထာက္အကူျဖစ္ေနေသာ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး မဟာဗ်ဴဟာသံုးခုျဖစ္သည့္ ေဒသဆိုင္ရာေပါင္းစည္းမႈ၊ အမ်ားပါ ဝင္မႈ၊ ပတ္ဝန္းက်င္မထိခိုက္ေစရန္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္မႈတို႔ အေပၚတြင္မူတည္ သည္။ ႏိုင္ငံရင္ဆိုင္ေနရေသာ စိန္ ေခၚမႈအမ်ဳိးမ်ဳိးကတစ္ဖက္၊ စြမ္းအားစု အကန္႔အသတ္ရွိမႈက တစ္ဖက္ ေၾကာင့္ ျပည္ပမွ အကူအညီေပးရာတြင္ ဦးစား ေပးအစီအစဥ္ေရးဆြဲကာ အက်ဳိးအမ်ား ဆံုးျဖစ္ထြန္းေစရန္အတြက္ ဦးစားေပး အစီအစဥ္မ်ားကို ေရွ႕ေနာက္ခ်ိတ္ဆက္ ထားႏုိင္သည္။ အဓိက ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအစီအစဥ္မ်ား တြင္ ေအာက္ပါတို႔ပါဝင္သည္။ႏုိင္ငံအဆင္႕ စီးပြားေရးတည္ၿငိမ္မႈ ႏိုင္ငံအဆင့္ စီးပြားေရးတည္ၿငိမ္မႈသည္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ေရရွည္တိုး တက္မႈအတြက္ အေျခခံေကာင္းျဖစ္သည္။ ခိုင္မာေသာ ႏိုင္ငံအဆင့္ စီးပြား ေရးမူဝါဒမ်ား နိမ့္က်ၿပီး တည္ၿငိမ္ေသာ ေငြေဖာင္းပြမႈႏႈန္း၊ ေရရွည္ထိန္း သိမ္းႏိုင္ေသာ ဘ႑ာေရးအေနအထား၊ ေျပာင္းလဲလြယ္ေသာေစ်းကြက္ အေျခခံ ဖလွယ္ႏႈန္းတို႔ပါဝင္သည္။ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ ဘ႑ာေရးအရင္း အျမစ္မ်ား စုစည္းျခင္း ျပည္တြင္းျပည္ပစုေဆာင္းမႈမ်ား ျမင့္မားေရးသည္ ျပည္သူပုိင္က႑ ႏွင့္ ပုဂၢလိကက႑မွ လိုအပ္ခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ျဖည့္ဆည္းေရးအတြက္ အေရးႀကီးသည္။ ထို႔အျပင္ အစိုးရ၏ဘ႑ာေတာ္တိုးပြားေရး (ဥပမာ- အခြန္အေကာက္)ႏွင့္ စြမ္းရည္ျမင့္ဘဏ္လုပ္ငန္းတို႔သည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္း မ်ားအတြက္ စဥ္ဆက္မျပတ္ေငြေၾကး ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္သည္။လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးႏွင္႕ လူ့စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးတို႔တြင္ရွိေန ေသာ အဓိကအဟန္႔အတားမ်ားကို ဖယ္ရွားျခင္းသည္ လူ႔စြမ္းအားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈႏွင့္ အဆက္အသြယ္ေကာင္းမြန္မႈအတြက္ အေရးႀကီးသည္။စိုက္ပ်ဳိးေရးတိုးတက္၍ စက္မႈႏွင္႕ ဝန္ေဆာင္မႈကိုျဖန့္က်က္ အေျခခံ ထုတ္ကုန္လုပ္ငန္းမ်ားအျပင္ စီးပြားေရးအေျခခံကို တုိးခ်ဲ႕ ျခင္းသည္ ထုတ္လုပ္မႈစြမ္းအားျမင့္မားကာ တန္ဖိုးမ်ားတိုးပြားေစရန္ ေဆာင္ ရြက္ႏုိင္သည္။ သို႔ေသာ္ စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ ငါးလုပ္ငန္းႏွင့္ သယံဇာတလုပ္ငန္း မ်ားကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈထား၍ မရပါ။ ထိုလုပ္ငန္းမ်ားသည္လည္း ခ်ဲ႕ထြင္ ႏုိင္မည့္ အလားအလာမ်ားစြာရွိသည္။ထုတ္လုပ္မႈတြင္ အစိုးရ၏ အခန္းက႑ကိုေလွ်ာ့ခ်ျခင္း ထုတ္လုပ္မႈလုပ္ငန္းမ်ားကို အစိုးရ၏ပိုင္ဆိုင္မႈႏွင့္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ ထပ္မံ ေလွ်ာ့ခ်ျခင္းသည္ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈကို တိုးပြားကာ တန္းတူရည္တူ ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္သျဖင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကို တုိးပြားေစသည္။ အစိုးရ၏ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ခိုင္မာေတာင္႕တင္းျခင္း စီးပြားေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို ထိေရာက္ေသာ အစိုးရအဖြဲ႕အစည္း မ်ားက အေထာက္အကူျပဳႏုိင္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအဖြဲ႕အစည္းမ်ား တည္ ေဆာက္ရန္ႏွင့္ စြမ္းရည္ျမႇင့္တင္ရန္အတြက္ အခ်ိန္ေပးရသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးႏွင့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား စနစ္တက်ရွိေစျခင္း၊ သဘာဝသယံဇာတ မ်ားကို စီမံခန္႔ခြဲျခင္းတို႔ကို အာ႐ံုစိုက္လုပ္ေဆာင္ရမည္။ အေရးအႀကီးဆံုး မွာ စနစ္တစ္ခုလံုးေအာက္ရွိ အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ား၏ စြမ္းရည္ျမင့္မားေရး သည္အေရးႀကီးသည္။
___________________________________________________________
0 ေယာက္ ေဆြးေႏြးခဲ့တယ္:
Post a Comment
မိတ္ေဆြတို ့၏ ေဆြးေႏြးမူ ေဝဖန္မူ အား လိူက္လွဲစြာ ၾကိဳဆိုပါသည္။
သင္တို႔၏ ေဝဖန္ အၾကံေပးမွူတို႔အား ေဖာ္ျပခြင့္ရရန္ ေခတၱ ေစာင့္ဆိုင္းပါ ။