Sep 3, 2014

UNFC တုိင္းရင္းသားအားလုံးကုိ ကုိယ္စားျပဳရဲ႕လား

UNFC (United Nationalities Federal Council)ဟူသည္ ညီညြတ္ေသာတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား ဖက္ဒရယ္ေကာင္စီျဖစ္ျပီး တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးေပါင္းစံုကို ကိုယ္စားျပဳထားသည့္၊ အင္အားေတာင့္တင္းေသာ၊ တိုင္းရင္းသားမ်ား အခ်င္းခ်င္း စည္းလံုး ညီညြတ္စြာ တည္ေဆာက္ထားေသာ အဖြဲ႔စည္းၾကီး တစ္ခုအျဖစ္ ထင္ေကာင္းထင္ၾကေပလိမ့္မည္။ ထိုအဖြဲ႔စည္းၾကီးကို မည္သူဦးေဆာင္ေနသလဲ၊ သူတို႔ရဲ႕ ခံယူခ်က္ေတြဟာ ဘာေတြလဲ၊ UNFC ၏ အင္အားကေရာ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ၊ ဤအဖြဲ႔စည္းဟာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုေတြကို အမွန္တကယ္ပဲ ကိုယ္စားျပဳ ရပ္တည္ေနသလားဆိုတာကိုေတာ့ မည္သူမွ်အမွန္တိုင္းတိတိက်က် သိၾကလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။ ယခု ဆိုလွ်င္ ၾသဂုတ္လ (၂၆) ရက္ေန႔မွစတင္ျပီး ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္က်င္းပေနသည့္ UNFC ၏ေဆြးေႏြးပြဲမွ KNU အဖြဲ႔ ႏွုတ္ထြက္ သြားခ်င္း ႏွင့္ ပက္သက္၍ UNFC အေပၚျပည္သူအားလံုး စိတ္၀င္စားေနၾကသည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ စာေရးသူအေနျဖင့္ UNFC ဟူသည့္ အဖြဲ႔အစည္း အေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ ေျပာျပခ်င္ပါသည္။


UNFC အဖြဲ႔စည္းကို ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၆ ရက္ေန႔တြင္ထိုင္းႏိုင္ငံ၌က်င္းပခဲ့ေသာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား ညီလာခံ တြင္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔စည္း (၁၂) ဖြဲ႔ျဖင့္စတင္ ဖြဲ႔စည္းခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ စတင္ဖြဲ႔စည္းခ်ိန္ကပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အင္အားအၾကီးမားဆံုးေသာ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔ျဖစ္သည့္ “၀”(UWSA) အဖြဲ႔၊ “၀” ၏ မဟာမိတ္အဖြဲ႔ျဖစ္သည့္ NDAA (မိုင္းလား)အဖြဲ႔ႏွင့္ RCSS/SSA အဖြဲ႔တို႔မွာ ပါ၀င္ခဲ့ၾကျခင္းမရွိခဲ့ေပ။ ပါ၀င္ခဲ့ေသာ အဖြဲ႔စည္းမ်ားမွာလည္း (၁၂)ဖြဲ႔ဟု ေၾကျငာခဲ့ေသာ္လည္း အမွန္တကယ္ လက္ညွိဳးထိုးျပစရာ အဖြဲ႔စည္းဟူ၍ KIA၊ KNU ႏွင့္ SSPP တို႔သာပါရွိေလသည္။ က်န္ရွိေသာအဖြဲ႔မ်ားမွာ အမည္ခံ အိမ္ျပည့္သေဘာမ်ိဳးျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔ငယ္ကေလး မ်ားျဖစ္ၾကေပသည္။ ႏိုင္ငံတကာမွ ျမန္မာ့ျငိမ္းခ်မ္းေရး ေလ့လာသူ အကဲျဖတ္မ်ား၏ ခန္႔မွန္းခ်က္မ်ားအရ UNFC အဖြဲ႔၀င္ ၁၂ ဖြဲ႔အနက္ အင္အားအေနျဖင့္ေဖာ္ျပႏိုင္ေသာ အဖြဲ႔စည္းမ်ားမွာ ၈ ဖြဲ႔သာရွိသည္ဟု သိရွိခဲ့ရသည္။ က်န္ေသာ အဖြဲ႔ ၄ ဖြဲ႔မွာ ေဖာ္ျပစရာအင္အားဟူ၍ မယ္မယ္ရရပင္မရွိၾကေပ။ ဖြဲ႔စည္းထားေသာအဖြဲ႔မ်ား ကိုၾကည့္လွ်င္လည္း ကခ်င္တြင္ KIA ႏွင့္ KNO ဟူ၍ ႏွစ္ဖြဲ႔ပင္ထပ္မံခြဲထားေသးေၾကာင္း ေတြ႔ရေပလိမ့္မည္။ PNLO ႏွင့္ PSLF အဖြဲ႔ မ်ားမွာလည္း KIA မွ အင္အား၊ လက္နက္ခြဲေ၀ ဖြဲ႔စည္းေပးထားသည့္အဖြဲ႔မ်ား ျဖစ္ေပေသးသည္။ အင္းအားကိုၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္လည္း UNFC တြင္ အဖြဲ႔ (၁၂) လံုးေပါင္းပါမွ အင္အား ၁၅၈၅၀ ခန္႔သာရွိေပသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား၏ လူဦးေရႏွင့္ UNFC တြင္ပါ၀င္ေသာ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႔မ်ား၏ လူဦးေရကို ႏွိုင္းယွဥ္အခ်ိဳးခ်ၾကည့္ပါက UNFC သည္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳး မ်ားကို အမွန္တကယ္ကိုယ္စားျပဳေသာ အဖြဲ႔စည္းတစ္ခု မဟုတ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းစြာ ေတြ႔ရေပလိမ့္မည္။

အဖြဲ႔စည္းထဲတြင္ KIA ႏွင့္ KNU တို႔သာ အင္အား ၅၀၀၀ ခန္႔စီရွိၾကျပီး ရာခိုင္ႏံႈးအားျဖင့္ အမ်ားဆံုး ပါ၀င္ေနၾကေပသည္။ အဖြဲ႔၏ အေရးၾကီးေသာ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းေနရာမ်ားကိုလည္း ထိုအဖြဲ႔ႏွစ္ဖြဲ႔မွပင္ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားလွ်က္ ရွိေပသည္။ UNFC ၏သမိုင္းေၾကာင္းကို ျပန္လည္ၾကည့္ရႈလွ်င္လည္း အင္အားအတန္ငယ္ အသင့္အတင့္ရွိေသာ KIA သည္ အျခားတိုင္းရင္းသား အဖြဲ႔မ်ားအေပၚတြင္ ဗိုလ္က် လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္လိုသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္သာ စတင္ဖြဲ႔စည္းခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရေပလိမ့္မည္။ ယခုအခါတြင္ KIA အဖြဲ႔ႏွင့္ အင္အားတန္းတူ ရည္တူရွိေသာ KNU အဖြဲ႔သည္ ခ်င္းမိုင္ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ UNFC ၏ မူ၀ါဒလမ္းစဥ္မ်ားႏွင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုသည္ အစိုးရႏွင့္ ေဆြးေႏြးရာ၌ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကိုဦးမတည္ပဲ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ေရးကိုသာ ဦးတည္သည္ဟု ဆိုကာ ေဆြးေႏြးပြဲမွ ႏွုတ္ထြက္သြားခဲ့ေခ်ျပီျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ UNFC ၏အဓိက အင္အားၾကီးမားေသာ KNU လိုအဖြဲ႔စည္းၾကီးႏွုတ္ထြက္ခဲ့ျခင္းမွာ UNFC အတြက္ သိသိသာသာ အင္အား ေလ်ာ့နည္းသြားမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ေပသည္။

UNFC တြင္မပါ၀င္ပဲ အစိုးရႏွင့္ သီးျခားေဆြးေႏြး၍ ေဒသဖြံ႔ျဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ ေဆာင္ေနေသာ အဖြဲ႔စည္းမ်ား၏ အင္အား ကိုလည္း အနည္းငယ္ေဖာ္ျပလိုေသးသည္။ အစိုးရႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြး၍ အပစ္ခတ္ရပ္စဲထားေသာ UWSA “၀” အဖြဲ႔မွာ အင္အား ၃၀၀၀၀ခန္႔၊ NDAA အဖြဲ႔မွာ အင္အား ၁၅၀၀ ခန္႔ ႏွင့္ RCSS အဖြဲ႔မွာလည္း အင္အား ၆၀၀၀ ခန္႔ရွိေပသည္။ ထို႔အျပင္ BGF ( Border Guard Force ) ေခၚအစိုးရႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ ေဒသ ကာကြယ္ေရးမ်ားလုပ္ေဆာင္ေနေသာ အဖြဲ႔စည္းမ်ားဆိုလွ်င္ လည္း ရွမ္းျပည္နယ္တြင္ အဖြဲ႔၀င္ေပါင္း ၁၅၀၀ခန္႔၊ ကရင္ျပည္နယ္တြင္ ၄၀၀၀ခန္႔၊ ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ ၁၀၀၀ ခန္႔၊ ကယားျပည္နယ္တြင္ ၇၀၀ခန္႔ စသည္တို႔ျဖင့္ ရွိၾကေပသည္။ အဆိုပါအဖြဲ႔စည္းမ်ား၏ အင္အားႏွင့္ UNFC မွႏွုတ္ထြက္ခဲ့ေသာ KNU၏ အင္အား ကိုပါ ေပါင္းထည့္ လွ်င္ျဖင့္ စုစုေပါင္းအင္အား ၅၁၂၀၀ ရွိျပီး ၁၀၈၅၀ ခန္႔သာ ရွိေသာ UNFC ထက္ အင္အား ၅ ဆခန္႔ ပိုမို မ်ားျပားသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရေပလိမ့္မည္။

နိဂံုးအေနနွင့္ဆိုရလွ်င္ UNFC အဖြဲ႔ႏွင့္ UNFC အဖြဲ႔၀င္မဟုတ္ေသာ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႔ အင္အားစုမ်ားကို ႏွိုင္းယွဥ္ပါက UNFC သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ားကို ကိုယ္စားမျပဳသည့္ အဖြဲ႔စည္းတစ္ခုျဖစ္သည္မွာ ေပၚလြင္ ထင္ရွား လ်က္ရွိေပသည္။ နဂိုကပင္ ခ်ိဳ႕တဲ့ေသာ အင္အားျဖင့္ တည္ေထာင္ထားေသာ UNFC ၏ တိုင္းရင္းသားတပ္ေပါင္းစု တည္ေဆာက္ ေရး ဆိုသည္မွာ လက္ေတြ႔မဆန္ေသာ စိတ္ကူးယဥ္အိမ္မက္တစ္ခု ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ UNFC ဆိုသည္မွာလည္း မည္သည့္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစုကိုမွ ကိုယ္စားမျပဳေသာ၊ ေနာက္ခံ တပ္အင္အား စိုးစဥ္းမွ်ျဖင့္ လူတြင္က်ယ္လုပ္ခ်င္ၾကေသာ လူလည္ ႏိုင္ငံေရး သမားမ်ား၏ ႏိုင္ငံတကာေထာက္ပံ့ေၾကး ရရွိေရးအတြက္ လုပ္ၾကံဖန္တီးထားေသာ အဖြဲ႔စည္းတစ္ခုအျဖစ္ ျမင္ေတြ႔လာရေၾကာင္း သံုးသပ္ရပါသည္။

From:[_ Today Myanmar _]
(ေမာင္ေက်ာက္ခဲ အဖြဲ႔)
Readmore »

စိတ္ဓာတ္က တန္ဖိုးမရွိတာလား၊ ဘြဲ႔ဝတ္စုံက တန္ဖိုးမရွိတာလား

မၾကာေသးခင္က ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ရဲ႕ ကာတြန္းမွာ ဘြဲ႔ဝတ္စုံ ဝတ္ထားတဲ့ ဓာတ္ပုံကို ကေလးတစ္ေယာက္က ၾကည့္ၿပီးေတာ့ သူ႔ဖခင္ကို “ဒါဆႏၵျပဝတ္စုံလား ဟင္” လို႔ ေမးလိုက္တာကို ေတြ႔ၿပီး အေတာ္ေလး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္သြားမိပါတယ္။ လူငယ္ေတြ ဘြဲ႔ဝတ္စုံနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနခ်က္ေတြကို သတိထား ဆင္ျခင္သင့္ၿပီ ထင္ပါတယ္။ 



တကၠသိုလ္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြလည္း ကိုယ့္တပည့္ေတြ လုပ္ေဆာင္ေနမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သင့္မသင့္ ေျပာၾကားၾကေစခ်င္ပါတယ္။ ခုတစ္ေလာ ေက်ာင္းသားေတြ ဆႏၵျပေနၾကတာ ဘြဲ႔ဝတ္စုံဝတ္ၿပီး ပဲျပဳတ္ေတာင္း ေခါင္း႐ြက္၊ ေရစည္လွည္းတြန္း၊ ဆိုက္ကားနင္းျပတဲ့ Performance ေတြ လုပ္ေနတာေတြကို ေတြ႔ရၿပီး စိတ္မခ်မ္းသာလြန္းတဲ့အတြက္ ဒီစာကို ေရးမိပါတယ္။ ဘြဲ႔ဝတ္စုံဝတ္ၿပီး အခမ္းအနား တက္တယ္ဆိုတာ ဘြဲ႔ကို သို႔မဟုတ္ လက္မွတ္ကို ေလးစားဂုဏ္ျပဳၿပီး အားလုံး ယူနီေဖာင္းျဖစ္ေအာင္ ဝတ္ဆင္ၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘြဲ႔ဝတ္စုံေအာက္မွာ သိန္းခ်ီ၊ သန္းခ်ီၿပီး ဝတ္စားထားလည္း သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဘြဲ႔ဝတ္စုံေအာက္မွာ တစ္ေသြးတည္း တစ္သားတည္း ျဖစ္ေၾကာင္း ျပဆိုဖို႔ ဆင္တူ ဝတ္ဆင္ထားၾကတာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တကၠသိုလ္ တက္တုန္းက ေနာက္ဆုံးႏွစ္ ဘြဲ႔ယူခါနီးေတာ့ အေဆာင္မွဴးကို ေက်ာင္းသားေတြထဲက တစ္ဦးက “ဆရာႀကီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆိုက္ကားစီးၿပီး ဘြဲ႔လာယူလို႔ မရဘူးလား” လို႔ ထေမးလိုက္ပါတယ္။

 ျမန္မာစာ ပါေမာကၡျဖစ္တဲ့ ဆရာႀကီးက ၿပံဳးရႊင္စြာပဲ “ရတာေပါ့ တပည့္တို႔ရာ၊ ဒါေပမဲ့ တစ္ခုစဥ္းစားဖို႔ သင့္တာေပါ့။ ဘြဲ႔ဝတ္စုံဆိုတာ လူတိုင္း ဝတ္ႏိုင္တာမွ မဟုတ္တာ။ ေနရာတိုင္း ဝတ္ရတာမွ မဟုတ္တာ။ တပည့္တို႔ကို ဘြဲ႔ေပးတယ္ ဆိုတာကလည္း တတ္တာ၊ မတတ္တာ ထက္၊ တပည့္တို႔ကို အဆင့္အတန္းတစ္ခု အေနနဲ႔ သတ္မွတ္ေပးလိုက္တာ။ တပည့္တို႔ ေလးႏွစ္တာကာလ ဤတကၠသိုလ္ႀကီးတြင္ သင္ယူခဲ့ၾကေၾကာင္း ဂုဏ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ ေပးတာ။ ေပးတဲ့ တကၠသိုလ္ကဘြဲ႔ကို လမ္းေဘးကလူ လာမယူႏိုင္ဘူး။ တကၠသိုလ္ဘြဲ႔ကို လမ္းေဘးက အဝတ္အစားနဲ႔ တက္ယူလို႔ မရဘူး။ အဲဒါ ဂုဏ္တစ္ခု၊ အဆင့္တစ္ရပ္ အေနနဲ႔ သတ္မွတ္ထားတာ။ အဲဒါကို တပည့္တို႔က ဘြဲ႔ဝတ္စုံ ဝတ္လာၿပီး ဆိုက္ကားနဲ႔လာမယ္ ဆိုရင္လည္း ဘြဲ႔ဝတ္စုံနဲ႔ ဂုဏ္အေပၚ တပည့္တို႔က ဘယ္လိုသတ္မွတ္သလဲ ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ အဆင့္အတန္းကို ျပန္ျပတာပဲ။ တန္ဖိုးဆိုတာ တစ္ခါတေလ “သိ” မွ “ရွိ” တာပါ” ဆိုတဲ့ စကားကို တစ္သက္လုံး မွတ္သားခဲ့ရတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဖို႔ကေတာ့ ကိုယ့္ေခတ္ကိုယ့္အခါက လမ္းညႊန္သင္ျပႏိုင္ခဲ့တဲ့ ဆရာေတြနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရတာကိုပဲ ေက်းဇူးႀကီးလွၿပီလို႔ ယူဆေနမိပါတယ္။


 ဘြဲ႔က တန္ဖိုးမရွိဘူး။ အလကားဘြဲ႔။ သုံးစားမရတဲ့ဘြဲ႔လို႔ အထပ္ထပ္ ေအာ္ေနတာလည္း ၾကားေနရပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ အထက္မွာ ေျပာခဲ့သလို တန္ဖိုးဆိုတာ “သိ” မွ “ရွိ” တာဆိုတဲ့ စကားကိုပဲ ျပန္ညႊန္းပါရေစ။ ဘြဲ႔ရခဲ့တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြကို ကြၽန္ေတာ္တစ္ခု သတိေပးခ်င္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ဘယ္နည္းနဲ႔ပဲ ဘြဲ႔ရလာသည္ ျဖစ္ေစ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အရည္အခ်င္းစစ္ စာေမးပြဲကို မေအာင္ျမင္ဘဲနဲ႔ အဲဒီဘြဲ႔ကို မရပါဘူး။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အခေၾကးေငြမ်ား အေက် ေပးေဆာင္ရတယ္။ ေက်ာင္းေခၚႀကိမ္ မွန္ေအာင္ တက္ခဲ့ၾကရတယ္။ ဒါမွလည္း စာေမးပြဲ ေျဖဆိုခြင့္ကို ဦးစြာရတယ္။ စာေမးပြဲ ေျဖခြင့္ရ၊ စာေမးပြဲေအာင္မွ ဘြဲ႔ရလာတဲ့သူေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဘယ္သူမွ ဘြဲ႔တစ္ခုကို အလကား မရပါဘူး။ ဘြဲ႔ရၿပီး အလုပ္ရတာ၊ မရတာ၊ လုပ္တာ၊ မလုပ္တာက တစ္ပိုင္းလို႔ ထင္ပါတယ္။ အဲဒါကလည္း ဘြဲ႔ဝတ္စုံနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။ ဘြဲ႔ယူရင္ သတ္မွတ္ခ်က္မွာ ဘြဲ႔ယူအခမ္းအနားသို႔ တက္ေရာက္သူမ်ားသည္ ပညာရွင္မ်ားပီပီ မိမိတို႔ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ဘြဲ႔ဝတ္စုံမ်ားကို၊ ဂုဏ္အဆင့္အတန္းႏွင့္ ကိုက္ညီစြာ ဝတ္ဆင္ရမည္ဆိုတာ ႏိုင္ငံတကာစံပါ။ ကိုယ့္တစ္ႏိုင္ငံတည္းက တီထြင္ထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘြဲ႔ယူတဲ့ စနစ္ကလည္း ျမန္မာ့နည္းျမန္မာ့ဟန္ မဟုတ္ပါဘူး။ အေနာက္တိုင္းစတိုင္၊ အေလ့အထေတြအတိုင္း ဘြဲ႔ယူ၊ ဘြဲ႔ေပးေနၾကတာပါ။ လူတိုင္း သူ႔ေနရာနဲ႔ သူ႔အထာ ဆိုတာကို ဂ႐ုစိုက္ၾကရပါတယ္။ 

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ လူ႔ေဘာင္အသိုင္းအဝိုင္းထဲမွာ လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေနထိုင္ၾကရတာ ဆိုေတာ့ လူလိုက်င့္၊ လူလိုႀကံ၊ လူလိုေနၾကဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဘြဲ႔ဝတ္စုံႀကီး ဝတ္ၿပီးေတာ့ အရက္မူးၿပီး လမ္းေဘးမွာ လဲေနရင္ အဲဒီဘြဲ႔ဝတ္စုံ ဝတ္ထားတဲ့လူ သိကၡာက်တာထက္ “ဘြဲ႔” ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ကို ညႇဳိးမွိန္ေအာင္လုပ္ၿပီး လူတိုင္း အထင္ေသး မေလးစားေအာင္ လုပ္ရာက်ပါတယ္။ ဘြဲ႔ဆိုတာကို အထင္မႀကီးရင္ အစကတည္းက တက္မယူၾကနဲ႔ေပါ့။ အဲဒီ ဘြဲ႔ေပးတဲ့ တကၠသိုလ္ေတြကို ေဝးေဝးေရွာင္ေနေပါ့။ ဘြဲ႔ရမွ အလုပ္ခန္႔မယ္ ဆိုတာ သတ္မွတ္ခ်က္တစ္ခုပါ။ ဘယ္သူမွ တတ္တယ္၊ မတတ္ဘူးလို႔လည္း ဒီေခတ္မွာ စစ္ေဆးေနတာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ အလုပ္ေခၚရင္ ဘြဲ႔ရျဖစ္ရမယ္ ဆိုတာ စံတစ္ခုပဲ။ ဘြဲ႔ရရင္ လာခဲ့၊ ဘြဲ႔မရရင္ မလာခဲ့နဲ႔လို႔ သတ္မွတ္ထားသလို ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ဘြဲ႔ဆိုတာ တန္ဖိုးမရွိဘူးလို႔လည္း မေျပာႏိုင္ပါဘူး။ လူ႔ေဘာင္အသိုင္းအဝိုင္းက သူ႔ေနရာ၊ သူ႔အဆင့္အတန္း ဆိုတာကို လက္ခံထားပါတယ္။ အသုဘ အခမ္းအနားကို မဂၤလာေဆာင္ သြားသလို မလာၾကဘူး။ မဂၤလာေဆာင္ အခမ္းအနားကိုလည္း စြပ္က်ယ္ခ်ဳိင္းျပတ္နဲ႔ ပုဆိုးခါးေတာင္း က်ဳိက္ၿပီး လာေလ့ မရွိပါဘူး။ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ ဝတ္စားၾကတယ္ဆိုတာ လူ႔ေဘာင္ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ လူ႔ေဘာင္က သတ္မွတ္ထားတဲ့ စံလႊဲၿပီး လုပ္ေဆာင္ခ်က္ တစ္ရပ္ဟာ တစ္ခါတေလ ေစာ္ကားေမာ္ကား လုပ္သလို ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ 

ဘြဲ႔ဝတ္စုံကို ေစာ္ကားတာဟာ ကိုယ့္အဆင့္အတန္းနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပန္ၿပီး ေစာ္ကားေနသလိုမ်ဳိး ျဖစ္သြားတတ္တယ္ ဆိုတာလည္း သတိျပဳေစခ်င္ပါတယ္။ ေခတ္သစ္ Performance အေနနဲ႔ ႀကဳိက္တဲ့ဝတ္စုံ ဝတ္ၿပီး ဆႏၵျပႏိုင္ပါတယ္။ မေက်နပ္ရင္ ဘာမွမဝတ္ဘဲနဲ႔လည္း ဆႏၵျပလို႔ ရပါတယ္။ ဘြဲ႔နဲ႔ ရွာေဖြလုပ္ကိုင္ စားေသာက္ေနၾကတဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕မိဘ၊ ေဆြမ်ဳိး၊ ညီအစ္ကို၊ ေမာင္ႏွမေတြကို ေစာ္ကားသလိုမ်ဳိး ဘြဲ႔ဝတ္စုံႀကီးေတြ ဝတ္ၿပီး Performance လုပ္ေနတာေတြကေတာ့ အျမင္မေတာ္လို႔ ရပ္တန္းက ရပ္ၾကပါလို႔ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။
 (အၿငိမ္းစားေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး) 

From:[_ The Voice _]
(ေမာင္ေက်ာက္ခဲ အဖြဲ႔)
Readmore »

ထိုင္း ၿပီးေတာ့ စကၤာပူကိုပါ စားက်က္ေျမ အျဖစ္ ေျခဆန္႔ေနတဲ့ လူလိမ္ ဗိုလ္ျပဳတ္


ျပည္ပေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာေတြရဲ ႔ဘဝဟာ အေတာ္ေလးကို ရုန္းကန္ရပါတယ္ … ခက္ခက္ခဲခဲနဲ႔ ရလာတဲ့ ေခြ်းႏွဲ  စာေလးေတြကို မိသားစုကို ျပန္ေထာက္ပံ့သူက တစ္မ်ိဳ း ၊ ဘဝအတြက္ စုေဆာင္းရသူကတမ်ိဳး နဲ႔ က်င္လည္မႈ  ေပါင္းစံုနဲ႔ ရပ္တည္ေနရတာပါ … သူတို႔ဆီက ေငြေတြကို မက္လံုးေပးျခင္းနဲ႔ ရိုးသားမႈကို ခုတံုးလုပ္ သြားတာ ေတြေၾကာင့္ ရိုးသားတဲ့လူေတြ ဆီက ေငြေတြဟာ ကိုယ္က်ိဳးရွာသမားေတြဆီကို နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ စီးဆင္း ေနတုန္းပါပဲ ….။

အခုေခတ္ထေနတဲ့ လိမ္နည္းကေတာ့ ပရဟိတ ေခါင္းစဥ္တပ္ျပီးလိမ္လည္တာေတြျဖစ္ေနပါတယ္ ။ ျမန္မာနိုင္ငံ  အႏွံ႔မွာလည္း ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ သဘာဝေဘးအႏၱရာယ္ေတြအတြက္  ပရဟိတ သမားေတြ မ်ားစြာေပၚလာသလို လူလိမ္ေတြ လည္း ေပါလာပါတယ္ ။ တစ္ခ်ိဳ ႔က ၁၀၀ ဖိုးအလႈခံၿပီး ၁၀ ဖိုးလႈျပပါတယ္ … တစ္ခ်ိဳ႔ကေတာ့ ေခါင္း စဥ္ေလးပဲ တပ္ျပၿပီး အကုန္ယူပါတယ္ ။ ေျပာခ်င္တဲ့အပိုင္းကေတာ့ ျပည္သူ႔ဘက္ေတာ္သားႀကီးလို႔ ကိုယ့္ဘာသာ ကင္ပြန္းတပ္ ထားတဲ့ စစ္ဗိုလ္ေဟာင္းတစ္ေယာက္ အေၾကာင္းပါ ။ ျမန္မာ့လူမႈဘဝဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ကြန္ရက္ ဆိုတဲ့နာမည္န႔ဲ လႈပ္ရွား ေနတာေတာ့ ေတြ႔ပါတယ္ ။ တေလာကပဲ ထိုင္းကို သြားခဲ့ပါ ေသးတယ္ ။ အဲဒီမွာ ထိုင္းေရာက္ျမန္မာေတြက ေရေဘး ဒုကၡသည္ေတြအတြက္ တတ္နိုင္သေလာက္ လႈဒါန္းတာေတြ ရွိပါတယ္ ။ ထိုင္းေရာက္ေနတဲ့ ကာလမွလည္း ပတၱရားနဲ႔ ဖူးခတ္ကမ္းေျခတို႔မွာ အပန္းေျဖေနခဲ့ပါတယ္ ။ လူမႈဘဝ ဖြ႔ံျဖိဳးတိုးတတ္ေရး အတြက္လို႔ နာမည္တပ္ျပီး ခါးနာတာကို ကုဖို႔ေတာင္   အြန္လိုင္းမွာ အလႈခံျပီး ေဆးကုရတဲ့ ဘဝ နဲ႔ သူတစ္ေယာက္က ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မ်ား  ကမၻာေက်ာ္ ကမ္းေျခေတြမွာ အနားယူအပန္းေျဖနိုင္တာပါလိမ့္ ။ အလႈေငြေထာက္ပံ့သူ ဒိုနာေတြကေတာ့ ဒီကိၥကို မေက်နပ္ခဲ့ၾကပါဘူး ။ ထိုင္းခရီးက ျပန္လာတုန္းကလည္း ေရေဘးဒုကၡသည္ေတြအတြက္ ဆိုျပီး ျပန္လႈတဲ့ တင္ျပမႈေတြကို ၾကည့္မိ  ေတာ့ ေသာင္းဂဏာန္းပမဏ ေလာက္သာ လႈဒါန္းခ့ဲတာ ေတြ႔ရပါတယ္ ။


အခုလည္း စကၤာပူ ကိုေရာက္ေနပါတယ္ ။ စကၤာပူက ျမန္မာေတြဆီက ေဒၚလာ ၃၀ က ေန ေဒၚလာ ရာေက်ာ္အထိ အလႈ  ေငြေတြ လက္ခံေနပါတယ္ ။ အလႈေငြလက္ခံရာမွာ အေထြေထြအလႈ ဆိုတဲ့နာမည္နဲ႔ ေကာက္ေနတာပါ .. က်ေနာ္တို႔ လုပ္  ငန္းေတြမွာ အေထြေထြစရိတ္ ဆိုတာ လူတိုင္း သိဖူး ၊ထိေတြ႔ဖူး ၊ အသံုးျပဳဖူးမွာပါ … အလုပ္တစ္ခု လုပ္တဲ့အခါ…ဘဏ္က  ေန ကိုယ့္ ကုမၸဏီ ကို ေငြလႊဲေလးတစ္ခု သြားထုတ္တာေတာင္ သြားထုတ္သူဝန္ထမ္းရဲ့ လမ္းစရိတ္  စားစရိတ္ စသည္တို႔  ကို အေထြေထြ စရိတ္အေနနဲ႔ သုံးႏႈန္းတင္ျပရပါတယ္ … ။ခုလည္း အေထြေထြအလႈ ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ ျမင္ေတာ့ အဲဒီလို အေထြေထြကုန္က်စရိတ္ဆိုတာ ၾကီးကို ေျပးျမင္မိပါေတာ့တယ္ ။ အလႈရွင္ေတြဆီက ရသမွ်ကို မွတ္တမ္းလည္းမရွိ ၊ ျပန္ေပးတဲ့ မွတ္တမ္းကလည္း အလ်ဥ္းသင့္တဲ့လူကိုပဲ ထုတ္ေပး ၊ ေငြေၾကးျပန္သံုးတာလည္း မွတ္တမ္းမွတ္ရာမရွိနဲ႔ .. သူ႔  အရပ္နဲ႔သူ႔ဇာတ္ေတာ့ ဟုတ္ေနတာပါပဲ … စကၤာပူက ျမန္မာေတြကိုလည္း မလႈပါနဲ႔မေျပာလိုပါ … ေစတနာယိုဖိိတ္လို႔ ေပး  တာေပးလႈပါ … ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ပိုက္ဆံဟာ အမ်ားအတြက္လႈတဲ့အလႈဆီေရာက္ရဲ့လား …. အလႈခံသူရဲ့ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြါး  အတြက္ သံုးစြဲခံေနရသလား ဆိုတာ သိဖို႔လိုေနပါျပီ ..။ တကယ္ဆို စကၤာပူဟာ ေနမ်ိဳးဇင္နဲ႔ မစိမ္းပါဘူး ။ ဗိုလ္ျပဳတ္ဘဝနဲ႔  စကာၤပူမွာ ဆိပ္ကမ္းတစ္ခုမွာ ကားၾကီးလာ ေမာင္းခဲ့ရပါေသးတယ္ကို သိၾကမယ္ျဖစ္ပါတယ္ ။ ပရဟိတ အဖြဲ႔ဆိုျပီး အလႈေငြ ေကာက္တာေရာ ဒီတစ္ခါ ဘယ္ကိုလႈဦးမွာပါလဲ ..။ လႈတယ္ဆိုတာက အလႈခံပုဂိၢဳလ္ စင္ၾကယ္မွ ကုသိုလ္ရတာ  ျဖစ္ပါတယ္ … နို႔မို႔ဆိုရင္ သူေတာင္းစားကို ေပးတာေလာက္ေတာင္ ကုသိုလ္မရပါဘူး ..။

ကိုယ္တိုင္ေတာင္ သူမ်ားေပးသ  နားစာ နဲ႔ ေဆးကုေနရတဲ့ သူတစ္ေယာက္ဟာ ျမန္မာ့လူမႈဘဝကို ျမွင့္တင္ဖို႔ဆိုတာ ျဖစ္နိုင္ပါ့မလားဆိုတာ ေသခ်ာစဥ္းစား  ၾကဖို႔လိုေနျပီ မိတ္ေဆြတို႔ …။ သံဃာေတာ္ေတြက ဘာသာျခားေတြနဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး ကန္႔ကြက္တာေတာင္ အရင္ကတည္း က ရွိေနတဲ့ လူမ်ိဳးကို ဘာလို႔ ႏွင္ထုတ္ရမွာလဲ ဆိုျပီးေတာင္ ျပန္ေအာ္ခဲ့တဲ့ လူတစ္ေယာက္ ဟာ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ ၊သာသနာ  အတြက္ အက်ိဳးျဖစ္မယ္ဆိုတာ ယံုေနတဲ့ စိတ္ကိုလည္း အံ့ၾသမိပါရဲ့ ..။ တကယ္ေတာ့ စကၤာပူကိုလာတယ္ ဆိုတာက  အလႈေငြကိစၥမဟုတ္ပဲ သူ႔ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ စိတ္အပန္းေျဖဖို႔အတြက္လို႔သာ ျမင္ပါတယ္ …ဘာအေၾကာင္းမွ မရွိပဲ ေရာက္လာျပီး အဆင္သင့္ပဲ လာေပးလိုက္တဲ့ အလႈေငြေတြနဲ႔ အိမ္အျပန္မ်က္ႏွာပန္းလွေနဦးမွာပါ …အလႈေငြေတြနဲ႔ ထိုင္းကေန ေဆးကုျပန္လာျပီးျပီးခ်င္း ကားတစ္စီးက ဝယ္စီးလိုက္နိုင္တဲ့ ကိုယ္ပိုင္အလုပ္မရွိတဲ့ ေယာက်ာၤးတစ္ေယာက္ကို မိန္းမတစ္ေယာက္ က ၾကည္ၾကည့္ျဖဳျဖဳဴ တင္ေကြ်းထားတယ္ဆိုကတည္းက သေဘာေပါက္သင့္ျပီ ထင္ပါတယ္ေလ ..။

ေနမ်ိဳးဇင္ အေၾကာင္း ျပည့္စံုစြာ သိခ်င္လွ်င္-

ဗိုလ္ၾကီးေဟာင္း ေနမ်ိဳးဇင္ ရဲ့ ဟန္ေဆာင္အေရခြံကို ေက်ာက္ခဲျဖင့္ ထုႏွက္ရိုက္ခြဲကာ ခြါျပလိုက္ျခင္း
http://mgkyautkhae.blogspot.com/2013/02/blog-post_7366.html

မိုက္ရိုင္းတဲ့ ေနမ်ိဳးဇင္ ဘယ္ဥကေပါက္သလဲ
http://mgkyautkhae.blogspot.com/2012/12/blog-post_9535.html


(ေမာင္ေက်ာက္ခဲ အဖြဲ႔)
Readmore »


သမၼတၾကီးဦးသိန္းစိန္၏ ဥေရာပျပန္ခရီးစဥ္အား ၾကိဳဆိုခဲ့ၾကပံုမ်ား

ဦးသိန္းစိန္ အားဤသို႔ၾကိဳဆိုခဲ့ၾက ၾကိဳဆိုသူမ်ားနဲ႔ အင္တာဗ်ဴး
တပ္မ၄၄+KNLAတပ္မ၁နဲ႔သရုပ္ေဆာင္တို႔ရဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရးေဘာလံုးပြဲ ဝန္ၾကီးဦးေအာင္မင္းႏွင့္ေကအိုင္အိုျငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲ
အံဖြယ္၃ႏွစ္ကေလးရဲ့ေမြးရာပါ ပါရမီ ျမန္မာ့သိုင္းအစြမ္း

Latest Videos

88 ေခါင္းေဆာင္ေတြ ဒီလိုနည္းနဲ့ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္လာတယ္ ေျပာင္ၾကီးဘာလို့ေထာင္က်